søndag den 25. september 2011

Hyldevin !


Hylden er plukket !

Der er stadig mange, men husbond fik plukket, pynet og kogt
saft så det sagde spar 2 i går.
Og selvfølgelig står det nu til gæring i ballonen
den næste stykke tid. Det er 3 år han laver hyldevin, i år
har han dog ikke brugt vingær men ganske alm. økogær.
Det er også første gang han bruger en saftkoger, og det skal siges det
er meget flottere og klarere saft som kommer ud i den anden ende.
Jeg har hørt i min øresnegl at han får leveret 25 kg brombær
som datterens svigerfar har plukket. De skal sikkert samme vej.
Dog vil jeg gerne lige have lidt af dem til min romtopf først !!




4 kommentarer:

  1. Spændende!!!

    Kan vinene drikkes med det samme, eller skal den stå lidt, når den er komme på flaske?

    SvarSlet
  2. Spændende - minder mig om min barndom, da min far sammen med en masse andre lejlighedsbeboere/naboer bryggede i et kælderlokale :-)

    SvarSlet
  3. Når hyldevinen er færdiggæret og hældt på flaske kan de drikkes med det samme :)
    Og der foregik vist meget i kældrene i vores barndom ;)

    SvarSlet