fredag den 11. november 2011

DIY paddehatte af cement !


DIY paddehatte i cement !

Jeg er blevet spurgt om jeg ikke kunne komme med en DIY på de
paddehatte jeg viste frem i et tidligere indlæg.
Gerne :) Here we go....


Du skal bruge:

Rapid cement (alm kan også bruges, tørrer dog langsomt)
sand
gammel spand eller bøtte til at blande i
handsker (hvis du ikke  vil have hænder som en murearbejdsmand)
potter i forskellig størrelse (afgør str. på paddehatten)
husholdningsfilm
pinde alt efter humør
små søm
store søm


1. Sav dine pinde til, og sæt 2 små søm i den ene ende og et stort søm i den anden

2. Fyld fugtigt sand i potten

3. Lav en fordybning i sandet med tanke på at det er her hovedet formes

4. Beklæd fordybningen med filmen

5. Bland 1 del cement med 4 dele sand samt vand til en passende konsistens
(må ikke være for våd)

6. Hæld massen i potterne med film

7.Vent et lille øjeblik og sæt enden af pinden med de små søm i massen
(de kan ret hurtig stå af sig selv)

8. Når der er gået 5-10 min kan du lave lameller med et søm eller en pind

9. Efter 1 times tid er det en god ide at løfte lidt i filmen da man ellers risikerer
en kant på paddehatten som ikke er så pæn

10. 24 timer senere har du en dejlig paddehat som kan holde udendørs
Sæt dem f.eks i grupper under en busk.

Du kan evt. inden massen hældes i potten lægge blade eller andet
så får du nogle vidt forskellige resultater
Og ellers er der jo frit slag om de skal laves i vaskebaljen eller snapseglasset :)




7 kommentarer:

  1. Sikke en godt og sjov ide. og de er bare vildt flotte...

    SvarSlet
  2. Ja. Jeg er vild med dine paddehatte, jeg har lagt mærke til dem på et tidligere indlæg. Men syntes da at det ser lidt svært ud at udvikle dem selv. Måske burde du lave en produktion og sælge ud af dem ??? Så har du en køber til en :) Jeg har et stenbed i min have, hvor jeg har et par paddehatte, der vil en mere pynte. Knus og god weekend

    SvarSlet
  3. For en flott ide. De er kjempeflotte

    SvarSlet
  4. De er altså supernemme selv at lave ! Men Gitte, jeg skal gerne tænke på dig næste gang jeg blander som tak for alle dine gode ideer :)

    SvarSlet
  5. Åh, du er da en dejlig sød qvinde <3

    SvarSlet
  6. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was
    curious what all is required to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I'm not very internet savvy so I'm not 100% positive. Any tips or advice would be greatly appreciated.
    Kudos

    Feel free to surf to my homepage; Dean Graziosi homepage

    SvarSlet