fredag den 26. oktober 2012

Stadig liv i naturen !


Selv om frosten er sat ind !
 
Faktisk plejer jeg at lave rigtig mange af disse
hvert efterår, men ikke i år. Så lige nu sidder jeg og ærgrer mig.
Jeg har dog lavet en enkelt af disse små flettede kurve i dag,
 som er rigtig søde når de tørrer op,
først fyldt med kastanjer og senere nødder etc. til jul.
De kan nemlig holde rigtig længe.
Jeg klipper Irisblade og lader dem ligge til næste dag
så de ikke er alt for saftspændte, og derefter fletter jeg dem til firkanter
og låser dem i sig selv og binder de to hjørner sammen med en sløjfe.
Rent naturmateriale som jeg jo holder meget af :)
 


7 kommentarer:

  1. Hvor er den sød.
    Tillykke med dagen:-)

    SvarSlet
  2. Tænk de blade kan blive til noget så fint ;0)

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn - super ide !

    SvarSlet
  4. Hvor er det flot, og sikken nogle flotte farver. Jeg har set Irisblade anvendt i pileflet. Men det er også smukt alene.

    SvarSlet
  5. Skjønne kurver, veldig fin bruk av naturmaterialer.

    SvarSlet
  6. Klipper bladene ? hvordan?
    Jeg skal da have lavet et par skåle af mine irisblade. Hjælp, Birgit :o)

    SvarSlet